søndag 26. oktober 2008

SAMISK UNDERVISNING


Jeg har begynt på samisk undervisning!! Jeg er ca. kvart samisk (litt komplisert), og har alltid hatt lyst til å lære samisk. Faren min går på kveldskurs i samisk, og jeg går på kampen skole som en del av skoleundervisningen (jeg slipper nynorsk - yey!!).
Jeg skal dra dit hver uke, på onsdager. Jeg har bare vært der en gang, men jeg har fått et veldig positivt inntrykk. Det er bare meg og en til i klassen, men det blir jo egentlig bare koselig=)

Jeg har faktisk lært meg ganske mye allerede, men kunne jo litt fra før... Gleder meg til å dra til Tana i sommerferien, så kan jeg prøve ut litt!

Hilsen Anna

1 kommentar:

  1. Flott Anna!
    Så bra at du vil lære samisk. Jeg prøvde å lære finsk i min ungdom for vi har også finsk avstamning. Mer finsk enn samisk tror jeg. :-)

    SvarSlett