mandag 29. desember 2008

Jul, Karakterkort og kino... Du vet, Livet.

Nå er det vel på tide med en liten oppdatering på alt som har skjedd siden 16. Desember...

x På julaften gjorde vi (Jeg, Katrine, Jakob og Josef) som vi alltid gjør. Dagen begynner med Tre nøtter til Askepott, så er det julegudstjeneste i Fossum kirke. Når vi kommer hjem, slapper vi av litt, før vi spiser deilig julemiddag, går rundt juletreet og pakker opp gaver. I år fikk jeg mye rart! En del penger, klær, smykker, til og med et instrument (det lille, røde lekepianoet som jeg ønsket meg...) Jeg fikk ikke iPod Nano, men Touch istedet (noe som vel egentlig er bedre ^,^) Jeg fikk også mange fine såper, jeg gleder meg til å bruke dem!

x Rett før juleferien fikk jeg og klassen min karakterkort. Jeg gjorde det ganske bra, med et snitt på 5,3.
I samisk muntlig og skriftlig fikk jeg 5er. Mye 6ere, 5 av 12 karakterer i alt. Min laveste karakter var 4, i gym... Mye som forventet, egentlig.

x På fredag, siste dag før juleferien, var jeg, Jakob og Josef på kino og så på Max Manus. Til de av dere som ennå ikke har sett den, sier jeg bare: Løp og kjøp billetter! Det var en fantastisk film uten like, jeg kunne ikke engang snakke hele den første kvelden, jeg var så full av inntrykk som måtte tas inn. Kort sagt handler den om Max Manus og kompani Linge, en motstandsgruppe under. Alt er basert på en sann historie. Filmen er mektig, og beskriver vennskap, kjærlighet, en sterk nasjonalfølelse og et hat mot tyskerne på en ekte måte, uten å bli pompøs. Den desidert beste norske (og internasjonale) filmen jeg noen gang har sett!

Hilsen Anna=)

4 kommentarer:

  1. Koselig å lese bloggen din! Likte du sokkene du fikk av meg, eller passet de? Hilsen tante Solveig

    SvarSlett
  2. Hei Solveig!

    Sokkene var kjempefine, de passet helt fint;)

    SvarSlett
  3. Hei Anna.
    Det er bra.
    Godt nytt år til deg og hele familien.
    Hilsen Tante Solveig

    SvarSlett
  4. Vi kommer på besøk snart...:) Koselig å lese bloggen din!
    Ingun

    SvarSlett